Vergonya Rita, vergonya

Cridà 2013. Foto propia.

Cridà 2013. Foto propia.

Diumenge passat es va celebrar l’acte de la Cridà com tots els anys l’últim diumenge del mes de febrer es celebra a les Torres dels Serrans l’acte conegut com la Cridà que dóna començament oficial a les festes Falleres.
En aqueix acte el primer edil de la ciutat, des de fa 24 anys és Rita Barberá, fa lliurament de les claus de la ciutat a la Fallera Major de València i aquesta anima a tots els presents a gaudir de les festes.
Però enguany l’alcaldessa de la ciutat li va amargar el moment tant a la Fallera Major com als milions de valencians que estimem a la nostra llengua.
Rita en un lamentable estat va donar regna solta a un llenguatge que ningú va entendre, va tractar de parlar en valencià però com desconeix la llengua va començar a soltar animalá darrere animalá i va esser el burlot de tot lo món deixant-nos en un molt mal lloc. Les noves tecnologies es van encarregar que correguera com la pólvora les seues ficades de pota i va convertir en trending topic “el caloret”, paraula que no existeix en valencià.
La calor en castellà és de gènere masculí però en valencià és femení i es diu “la calor” pel que el correcte haguera sigut “caloreta o escalforeta” que dirien els més puristes.
Diuen que havia begut més del compte encara que ella al•lega que es va quedar en blanc que va tenir un mal dia, açò ho va dir al dia següent quan va demanar disculpes per la seua ficada de pota encara que va presumir d’haver-se inventat alguna que altra paraula.
Sembla mentida que després de 24 anys al capdavant de l’alcaldia haja sigut incapaç d’aprendre la llengua de la ciutat que governa i que és la que li va veure nàixer. Després aquests mateixos ens van donant lliçons de valencianinat i de llengua valenciana.

A continuación ttraducción al castellano

Vergüenza Rita, vergüenza

El pasado domingo se celebró el acto de la Cridà como todos los años el último domingo del mes de febrero se celebra en las Torres de los Serranos el acto conocido como la Cridà que da comienzo oficial a las fiestas Falleras.
En ese acto el primer edil de la ciudad, desde hace 24 años es Rita Barberá, hace entrega de las llaves de la ciudad a la Fallera Mayor de Valencia y esta anima a todos los presentes a disfrutar de las fiestas.
Pero este año la alcaldesa de la ciudad le amargó el momento tanto a la Fallera Mayor como a los millones de valencianos que amamos a nuestra lengua.
Rita en un lamentable estado dio rienda suelta a un lenguaje que nadie entendió, trató de hablar en valenciano pero como desconoce la lengua empezó a soltar burrada tras burrada y fue el hazmerreir de todo el mundo dejándonos en un muy mal lugar. Las nuevas tecnologías se encargaron de que corriera como la pólvora sus meteduras de pata y convirtió en trending topic su “el caloret”, palabra que no existe en valenciano.
El calor en castellano es de género masculino pero en valenciano es femenino y se dice “la calor” por lo que lo correcto hubiera sido “caloreta o escalforeta” que dirían los más puristas.
Dicen que había bebido más de la cuenta aunque ella alega que se quedó en blanco que tuvo un mal dia, eso lo dijo al dia siguiente cuando pidió disculpas por su metedura de pata aunque presumió de haberse inventado alguna que otra palabra.
Parece mentira que tras 24 años al frente de la alcaldía haya sido incapaz de aprender la lengua de la ciudad que gobierna y que es la que le vio nacer. Luego estos mismos nos van dando lecciones de valencianía y de lengua valenciana.

votar

Acerca de jonkepa

I am seaman (Master).
Esta entrada fue publicada en Fallas 2.015, Fallas de València. Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Vergonya Rita, vergonya

  1. Pingback: Bitacoras.com

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s